Цитаты великих
Опрос посетителей
Як тактовно сказати людині, що вона веде себе неналежно
27.07.2023 — Карьерагроші Заробляй
крипту
Неможливо контролювати поведінку оточуючих людей, але важливо вміти говорити, що ти вважаєш її неналежною.
Обережно: 18+!
У Telegram-каналі MEN’S CULT ділиться перевіреною інформацією про секс, стосунки та красиві картинки.
Приєднуйтесь!
Щоб твої слова не стали причиною великої сварки, варто дотримуватись кількох рекомендацій, як вести діалог на цю тему.
Говори про поведінку, а не про особистість співрозмовника
Як правило, люди більш емоційно реагують на критику, яка стосується їхньої особистості, світогляду та характеру, тому варто уникати подібних зауважень, навіть якщо ти обурений.
Замість того, щоб говорити: "Ти просто хам", варто зауважити, що слова людини звучать грубо та неприємно. Це дозволить вказати на його неналежну поведінку, але в той же час уникнути образи особистості.
Будь спокійний
Важливо, щоб ти був спокійним і зібраним, коли говориш про погану поведінку іншої людини. Емоції, такі як гнів та відкритий прояв роздратування, лише посилять ситуацію та призведуть до сварки.
Пам'ятай, що мета твоїх слів — звернути увагу людини на її вчинки, а не змусити її захищатися та виправдовуватись перед тобою.
Уникай пасивної агресії
Буває, що хочеться натякнути людині про її неналежну поведінку в пасивно-агресивній формі.
Наприклад, за допомогою фраз: "Без образ, але твої вчинки залишають бажати кращого" або "Чому б тобі не постаратися вислухати мене, а не перебивати кожні п'ять хвилин?"
Подібні зауваження, сарказм і невербальні сигнали, такі як закочування очей або цокання язиком, можуть образити співрозмовника і змусити його розсердитися.
Пам'ятай, що краще вести чесний, відкритий та підкріплений аргументами діалог, якщо хочеш тактовно донести свою думку до іншої людини.
Будь готовий до того, що можеш помилятися
Неможливо знати на 100%, чому людина чинить тим чи іншим чином, тому важливо бути готовою до того, що можеш бути неправий.
Наприклад, ти вважаєш, що співрозмовник відволікається на свій смартфон через те, що не хоче тебе слухати, а він у цей час чекає на дзвінок від роботодавця, у якого проходив співбесіду, але не розповів тобі про це.
Ти кажеш, що його поведінка неналежна, але потім дізнаєшся про її справжню причину. Найкраще, що можна зробити в такому разі, — перепросити співрозмовника.
Подумай, чого ти хочеш досягти
Деякі конфлікти та спроби змінити поведінку іншої людини можуть бути марною тратою часу, наприклад, коли пояснюєш інтернет-тролю, в чому він не правий.
У цьому випадку не варто намагатися вказувати на його неналежну поведінку заради свого спокою — краще ігнорувати нападки, завершити бесіду або відправити його до чорного списку, вилучивши коментарі зі своєї сторінки.
У випадку, коли розмова має важливу для тебе людину, необхідно зрозуміти, яка кінцева мета вашого діалогу.
Вона може полягати в тому, щоб змусити його замислитись про наслідки поведінки, побудувати між вами комфортні межі спілкування або донести інформацію про те, що твої почуття були зачеплені.
Не порівняй його з кимось або з собою
Навряд чи знайдеться людина, якій буде приємно, коли її порівнюють з кимось іншим, особливо якщо це не на його користь.
Не варто говорити про неналежну поведінку, наводячи приклад оточуючих — це може звучати образливо, змусити співрозмовника сумніватися в собі і бути тригером емоційного болю.
Також відмовся від того, щоб порівнювати його з собою, тому що подібні коментарі звучать зарозуміло та поблажливо, що прикро для того, хто їх чує.
Вибери найкраще місце та час для розмови
Важливо не тільки правильно підбирати слова, коли хочеш сказати людині про її неналежну поведінку, але й місце, де це станеться. Не проводь розмову публічно, щоб не образити співрозмовника та не зіпсувати з ним стосунки.
Також подумай, наскільки йому комфортно обговорювати подібні теми під час особистої зустрічі — буває, що розмова про неналежну поведінку продуктивніше вести листування, щоб людина могла розслабитися і вкотре не хвилюватися.
А ще варто проводити його дистанційно, якщо переживаєш, що реакція співрозмовника буде тобі неприємною.
Будь готовий до гіршого
Не всі люди адекватно реагують навіть на найменші зауваження про свою поведінку, тому важливо бути готовим до гіршого сценарію.
Можливо, співрозмовник буде дуже злий і віддасть перевагу відмовитися від спілкування з тобою на якийсь час через те, що почув, або почне говорити про твої недоліки, займаючи оборонну позицію.
Нерідко люди заперечують той факт, що їхні дії були неналежними, і звинувачують того, хто про це сказав, у неправильній інтерпретації їхніх мотивів.
У такому разі важливо мати «план Б»: подумати, чи зможеш ти пристосуватися до їхньої поведінки або віддаси перевагу відмовитися від спілкування з ними.
Комментарии Оставить комментарий