Цитаты великих
Опрос посетителей
11 якостей, які допоможуть витримувати критику, не приймаючи її на свій рахунок
08.08.2024 — Карьерагроші Заробляй
крипту
Критика, навіть конструктивна, може бути дуже болісною. Але вона не повинна знижувати твою самооцінку та впевненість у собі.
Обережно: 18+!
У Telegram-каналі MEN’S CULT ділиться перевіреною інформацією про секс, стосунки та красиві картинки.
Приєднуйтесь!
Щоб витримувати критику, не приймаючи її на свій рахунок, важливо розвивати кілька корисних якостей: про них розповідаємо у матеріалі.
Чесність і щирість
Бути чесним і щирим складно: для цього потрібно мати терпіння, витримку, а також мужність. Коли людина розвиває ці якості у собі, вона спокійніше реагує те що, коли їх виявляє хтось інший, зокрема під час критики.
Він може зосередитись на змісті слів, не приймаючи їх близько до серця та здобуваючи з них корисний для себе урок. Критика сприймається як обмін інформацією, яка допомагає ставати краще та розвиватися.
Адже той, хто її висловлює, не завжди є кривдником — нерідко зауваження є способом спрямувати людину у правильне русло та вказати, які речі їй варто виправити заради власного благополуччя.
Розуміння різниці між критикою особистості та вчинків
Буває, що критика стосується виключно вчинків людини, але вона сприймає її як зауваження про власну особистість. Це викликає образу, невдоволення, злість, сумніви у собі.
Щоб сприймати критику спокійніше, важливо пам'ятати, що зауваження щодо твоїх дій не дорівнюють зауваженням про те, якою людиною ти є.
Почуття власної гідності
Почуття власної гідності відбиває ставлення людини себе як особистості. Коли воно на належному рівні, жодна критика не може підірвати впевненість у власних силах та здібностях.
Вона, навпаки, допомагає об'єктивно оцінювати свої дії, брати відповідальність за помилки та коригувати вчинки.
Розвивати почуття власної гідності можна, частіше наголошуючи на своїх досягненнях, талантах, здібностях, а також життєвих цінностях. А ще займаючись діяльністю, яка змушує почуватися компетентним, цінним та успішним.
Уміння відрізняти конструктивну критику від деструктивної
Є два види критики: конструктивна та деструктивна. Перша полягає у зворотному зв'язку від людини, яка хоче допомогти тобі стати кращою. Вона конкретна, обґрунтована, може підтверджуватись фактами.
За деструктивною критикою стоять інші наміри: образити, здатися краще за рахунок того, хто піддається їй, підкреслити недоліки співрозмовника або змусити його відчути себе невдахою.
Вона найчастіше є різко негативною, що ґрунтується на емоціях чи припущеннях, а не на конкретних вчинках чи якостях того, кого критикують.
Важливо навчитися відрізняти ці два види критики, але зробити це можна лише тоді, коли періодично стикаєшся з нею. Тому не варто приймати її близько до серця, а сприймати як тренування корисної навички.
Прагнення до кращої версії себе, а не до ідеалу
Нерідко людьми рухає бажання досягти досконалості та надмірного перфекціонізму. Але, на жаль, це призводить до негативних наслідків: постійного стресу, невдоволення собою, невпевненості.
До того ж, бажання досягти ідеалу змушує людей гостро реагувати навіть на найменшу критику. Коли позбавляєшся прагнення досконалості, по-іншому сприймаєш зауваження на свою адресу.
Ти хочеш бути кращою версією себе і рости як особистість, але дозволяєш собі в чомусь помилятися і залишатися собою з усіма своїми недоліками, не докоряючи і не звинувачуючи себе за них.
Відповідно, критику сприймаєш простіше та спокійніше, а також виносиш із неї правильні уроки.
Допитливість
Люди, які добре справляються з критикою, допитливі. Вони задають уточнюючі питання, щоб зрозуміти суть зауваження і прийняти його, або відкинути.
Такий підхід допомагає отримати об'єктивний зворотний зв'язок, покращувати стосунки з тими, хто критикує, або навпаки відмовлятися від спілкування з ними заради власного благополуччя.
Звичка реагувати на критику дією
Отримуючи конструктивну критику, яка тобі корисна, важливо реагувати на неї дією: виправляти помилки, переглядати світогляд і переконання, замислюватися над вчинками, які хочеш зробити.
Саме такий підхід допомагає перетворити навіть дуже неприємні слова на свою адресу на спонукання до самовдосконалення.
Ти реагуєш не емоційно, а спокійно і розважливо, прораховуючи свої подальші кроки і те, що допоможе тобі стати кращим у майбутньому, замість того, щоб збирати образи чи злитися на тих, хто тебе критикує.
Розуміння, що критика необхідна
Зворотній зв'язок з інших людей, особливо як конструктивної критики, корисна.
Вона допомагає поглянути на себе з боку та зрозуміти, що варто виправити, а також які навички чи якості слід продовжувати та розвивати.
Навіть негативні коментарі мають свою цінність, тому що роблять тебе сильнішими і вчать відстоювати свою точку зору.
Повага до різних точок зору
Кожна людина дивиться на світ по-своєму, тому люди мають різні точки зору на ту саму ситуацію.
Щоб бути менш сприйнятливим до критики, важливо поважати цю різницю. Але не сліпо приймати чужі точки зору, роблячи їх своїми, а аналізувати і розмірковувати, наскільки вони тобі корисні.
Це тренує критичне мислення, яке допомагає людині бути різнобічним і змінюватись на краще, а також приймати правильні рішення.
Уміння слухати, не захищаючись
Часто, коли людина чує критику, вона автоматично починає захищатися: намагається переконати співрозмовника, ставлячи під сумнів його точку зору, вказує на його недоліки, розпалює конфлікт чи уникає розмови.
Такий підхід допомагає уникнути дискомфорту, але не дозволяє отримувати від критики користь, підкріплює сприйнятливість до неї, псує стосунки з оточуючими.
Замість оборонятися, вчися слухати критику з почуттям власної гідності, уточнювати факти і сприймати її неупереджено.
Саме відкритий діалог допомагає дізнатися точку зору співрозмовника, зрозуміти його та отримати від критики корисний урок.
Визнання того, що будь-хто може зробити помилку
Ніхто не ідеальний, тому важливо пам'ятати, що будь-яка людина може помилятися. Це допомагає сприймати критику неупереджено і без образ.
Замість зациклюватися на своїх недоліках, краще зосередитися на суті зворотного зв'язку і подумати, як ти можеш рухатися вперед.
Усвідомлення того, що люди можуть помилятися, допомагає справлятися з деструктивною критикою і не сприймати її близько до серця. Не менш важливо, отримуючи такий зворотний зв'язок, практикувати самоспівчуття, тобто співчуття до себе як кращого друга.
Воно допомагає не приймати навіть образливих слів близько до серця і легше сприймати негативні коментарі на свою адресу.
Комментарии Оставить комментарий