Цитаты великих
Опрос посетителей
Нестерпні колеги: якими бувають і як поводитися з ними
08.02.2023 — Карьерагроші Заробляй
крипту
На роботі нас оточують різні люди. Одні постійно підтакують начальству. Інші нічого не роблять, але із задоволенням надають собі всі заслуги і приймають похвалу. З хоч би якими нестерпними колегами ми стикалися, вони незмінно перетворюють робочий день на жах.
Обережно: 18+!
У Telegram-каналі MEN’S CULT ділиться перевіреною інформацією про секс, стосунки та красиві картинки.
Приєднуйтесь!
Професор психології Нью-Йоркського університету Тесса Вест написала книгу «Токсичні колеги. Як працювати з нестерпними людьми», у якій виділила сім поширених типажів.
Звичайно, іноді токсичність є наслідком корпоративної культури та більше пов'язана з компанією, ніж із співробітниками.
Але якщо проблема в конкретній людині, достатньо визначити її тип і змінити стиль спілкування з нею, щоб мінімізувати можливу шкоду.
1. Кар'єрист
Перша ознака того, що ви маєте справу з «кар'єристом», він постійно порівнює себе з іншими. Наприклад, каже, що в нього найкращі показники продажів, або наголошує, що його найбільше хвалять на нарадах.
«Кар'єристи» добре зчитують ситуацію. Вони відразу розуміють, хто має владу в компанії, а хто ні. Причому безпомилково розпізнають як очевидні варіанти, наприклад начальників, так і менш явні, наприклад, колег, які мають авторитет і до яких всі звертаються за порадою.
«Кар'єристи» виділяють таких неформальних лідерів і починають підлизуватись до них, щоб переконатися, що під час спірної ситуації чи конфлікту вони будуть на їхньому боці.
Як поводитися
Знайдіть союзників — людей, які мають зв'язки в компанії і зможуть запропонувати своє вирішення проблеми.
Якщо ви захочете поговорити про поведінку кар'єриста з керівництвом, переконайтеся, що у вас є конкретні приклади, як його дії підривають продуктивність і моральний дух команди.
2. Вовк в овечій шкурі
Це заповзятливі та корисливі люди. Зазвичай їхня стратегія полягає в тому, щоб знайти групу колег, яка успішно працює як злагоджений механізм.
У такій команді складно розібратися, хто чим займається, тому що її учасники використовують займенник «ми», коли представляють свої ідеї та проекти.
"Вовк в овечій шкурі" проникає в таку команду і присвоює собі її заслуги. Це нескладно, адже розстановка сил усередині не надто чітка.
Якщо керівник команди не пильно стежить за роботою співробітників, «вовк в овечій шкурі» знайде спосіб показати себе особливо яскраво. Він часто користується тим, що начальник не заглиблений у повсякденний процес і не бачить, коли його дурять.
Якщо це можливо, «вовк у овечій шкурі» присвоює собі заслуги за так звану невидиму роботу — щоденні завдання, які є важливими для успіху, але не завжди враховуються належним чином.
Як поводитися
Завжди згадуйте вклад кожного члена команди у спільну справу. Наприклад, під час презентації проекту розповідайте, хто саме та над чим працював.
Так у «вовка в овечій шкурі» не залишиться можливості отримати похвалу за чужу працю.
3. Бульдозер
Тут назва говорить сама за себе. Це люди, які завжди домагаються свого, незалежно від того, хто чи що стоїть на шляху.
Є дві категорії "бульдозерів". Перші погано орієнтуються у обстановці. Вони не перестають говорити і скаржитися, доки не отримують від інших все, що хочуть.
Як правило, подібна поведінка сходить «бульдозерам» з рук, тому що вони мають важливі для команди навички. Наприклад, добре знають комп'ютерну програму, в якій більше ніхто не вміє працювати.
"Бульдозери" з другої категорії діють тонше. Зазвичай це досвідчені у своїй справі співробітники з добрими зв'язками. Їхній головний талант — припиняти будь-які ініціативи, які їм не подобаються.
Найчастіше вони йдуть до керівника, діляться з ним своїми сумнівами і змушують його засумніватися в рішенні, яке він збирається прийняти.
Як поводитися
Підготуйте стратегію, завдяки якій ваш голос та ваша думка завжди будуть почуті. І постарайтеся уникати ситуацій, коли з робочими завданнями неможливо впоратися без допомоги бульдозера.
4. Халявщик
Це найпоширеніший тип токсичного колеги, особливо якщо йдеться про командну роботу.
«Халявщики» чарівні, привабливі і мають відмінне почуття гумору. Вони не поводяться нестерпно і навіть можуть здаватися приємними людьми, просто трохи розсіяними та незібраними.
«Халявщики» вміють знаходити сильну працьовиту команду, а потім вливатися в неї і так розподіляти свої завдання серед усіх учасників, що ніхто не помічає їхнього неробства. Так само, як і «вовки в овечій шкурі», люди цього вибирають згуртовану групу з колективною відповідальністю.
Вони знають, що колеги виконають роботу у будь-якому разі, а отже, зроблять і те, що мали зробити «халявники». Більше того, вони зроблять це мовчки, бажаючи зберегти світ у колективі.
Також «халявщики» чудово проводять презентації та представляють результати начальству.
Вони можуть згадувати деталі, наприклад сказати, що команда витратила 30 годин на проект, і таким чином навіяти керівнику несвідому асоціацію між «халявщиками» та напруженою роботою, до якої ті насправді не мають жодного відношення.
Як поводитися
Як і в ситуації з «вовком в овечій шкурі», важливо регулярно проводити «перевірку на справедливість» і стежити за тим, хто чим займається.
Іноді «халявщики» дистанціюються від роботи, бо їм не подобаються конкретні завдання, які їм доводиться виконувати, а не тому, що взагалі не хочуть працювати.
У такому разі варто доручати їм справи, які їх зацікавлять, тому вони зможуть проявити себе з кращого боку.
5. Мікроменеджер
Зазвичай, це начальники, які вникають у будь-яке запитання до найдрібніших деталей і постійно переривають робочий процес. Незважаючи на шляхетні наміри «мікроменеджерів» та щире бажання допомогти, їхні зусилля призводять лише до того, що завдання виконуються повільно, а якість роботи падає.
«Мікроменеджери» працюють найбільше, але роблять найменше. Їхня тяга стежити за кожною дрібницею пов'язана з хронічною тривогою через те, що вони не до кінця контролюють процеси.
Багато начальників-«мікроменеджерів» стають такими, тому що у них є свої начальники-«мікроменеджери». Або вони ніколи не навчалися, як ефективно керувати співробітниками.
Наприклад, отримали підвищення, бо добре справлялися зі своєю роботою, а не тому, що могли б добре керувати іншими людьми.
Появі у колективі «мікроменеджерів» також сприяє і корпоративна культура. Якщо в компанії не прощають помилок, керівники починають набагато ретельніше стежити за перебігом навіть найменших операцій.
Як поводитися
Важливо не тільки втихомирити тривогу, яка живе всередині «мікроменеджера», а й окреслити межі. Поясніть керівнику, яка ситуація вам потрібна для продуктивної роботи.
Наприклад, запропонуйте зручний для вас графік, за яким ви регулярно звітуватимете про виконану роботу, щоб заспокоїти «мікроменеджера».
6. Недбайливий бос
Цей тип відрізняється своєю мінливістю. Поведінку таких керівників неможливо передбачити. Вони можуть тижнями і навіть місяцями не цікавитися, чим ви займаєтеся, а потім раптово з'явитися звідки і почати в деталях про все розпитувати.
Одна з головних ознак того, що перед вами «недбайливий бос» — почуття невизначеності, яке вас ніколи не залишає, тому що ви не знаєте, в який момент він знову з'явиться і почне сіяти хаос.
«Недбайливі боси» можуть зустрітися вам на будь-якому етапі кар'єри. Звичайні керівники перетворюються на них з кількох причин.
Можливо, тому, що їм не вистачає відповідного досвіду. Або в них дуже багато своїх завдань. Або вони не мають чітких інструкцій від вищого керівництва і вони не розуміють, як позначати пріоритети.
Як поводитися
Звертайтеся до «недбайливого боса» з невеликими конкретними проханнями.
Якщо він завалений роботою, запропонуйте взяти частину він. Або зверніться до іншого фахівця за допомогою, яку хотіли отримати від «недбайливого боса».
7. Газлайтер
Щоб порозумітися з різними типами нестерпних колег, важливо аналізувати мотиви їхньої поведінки. Це стосується всіх, крім «газлайтера» — найнебезпечнішого типу.
Такі люди брешуть і спотворюють реальність, щоб приховати певні факти. Це може бути порушення закону, неетична поведінка чи некомпетентність. У будь-якому випадку вони вважають за краще діяти, ізолюючи колег один від одного.
«Газлайтери» або змушують їх почуватися частиною чогось особливого, наприклад, найкращої команди, або повільно знищують їхню самооцінку.
При цьому «газлайтери» чудово вміють замітати сліди. Вони плетуть інтриги за зачиненими дверима і намагаються знищувати все, що може вказати на їхню причетність до того, що відбувається.
Як поводитися
Зберіть своє коло людей, на яких можна покластися. Коли будете готові поділитися з ними своєю думкою про «газлайтера», почніть із питань про те, який досвід роботи з ним був у інших колег.
Комментарии Оставить комментарий