Цитаты великих
Опрос посетителей
Чому скаржитися на життя шкідливо і як взяти себе в руки
30.08.2024 — Карьерагроші Заробляй
крипту
У світі немає людини, яка б ніколи і ні на що не скаржилася. У всіх бувають погані дні, нездійснені очікування, низка прикрих невдач.
Обережно: 18+!
У Telegram-каналі MEN’S CULT ділиться перевіреною інформацією про секс, стосунки та красиві картинки.
Приєднуйтесь!
Однак є різниця між тихим бурчанням собі під ніс із часткою самоіронії та безперервним потоком скарг, зверненим до зовнішнього слухача.
Для деяких людей амплуа скаржника стає другою натурою. Тоді навіть близький друг чи родич стає не найбажанішим гостем.
Чому люди скаржаться
Для початку розглянемо причини скарг на життя. Їх можна поділити на дві великі групи: психологічні та емоційні. Жодна людина не намагається цілеспрямовано створити негативний образ.
Однак часто скаржників сприймають саме так. Спочатку ти готовий вислухати, дати пораду чи виявити співчуття, але згодом це починає втомлювати. Здається, ніби тобою користуються, так і є.
Отримати співчуття
Найчастіше людина скаржиться друзям чи родичам, щоб отримати співчуття. Неприємне почуття розчарування, яке отруює життя, вимагає підтвердження значущості.
Хочеться переконатися, що це не просто примха, а справді трагедія. Для цього і відбувається збирання думок з боку. Звичайно ж, близькі люди завжди дещо упереджені та готові підіграти.
Розуміючий погляд, важке зітхання, добре слово — так вони висловлюють підтримку, намагаються допомогти. Результат виявляється протилежним.
Скаржник не потребував підтримки та допомоги — він шукав і знайшов підтвердження плачевності свого становища.
Привернути увагу
Скарга — це простий спосіб привернути увагу, на якийсь час стати центром світу чи хоча б окремої компанії.
У такі моменти проблема одного стає загальною, а деякі найбільш емпатичні люди навіть сприймають її як щось особисте.
Так бажання бути побаченим і почутим перетворюється на поширення негативу, нав'язування своїх проблем оточуючим.
Пошук змін
Деякі скарги пояснюються жагою до великих і бажано швидких змін. Порушуються гострі теми щодо глобальних проблем, які не в змозі вирішити жодна людина: соціальне розшарування, зміна клімату, байдуже суспільство, корумповані політики.
У разі причини скарг мають шляхетний початок, але залишаються лише приводом для нескінченних суперечок.
Крім того, за світовою несправедливістю дуже зручно ховати особисті недоліки на кшталт лінощів, низької кваліфікації та нерішучості.
Просто звичка
Іноді люди скаржаться на звичку, вибираючи особисті проблеми як тему для буденної бесіди. Виходить розмова про себе, побудована за певними правилами.
Скаржник займає чільну позицію, визначаючи рамки та тони. Співрозмовник змушений враховувати це, обминаючи гострі теми, неприпустимі жарти.
При цьому людина, яка скаржиться, вільна змінювати правила в будь-який момент, розраховуючи на повне розуміння з боку.
Коли скарги корисні
Не всі скарги несуть негатив та псують атмосферу вдома чи всередині компанії. Деякі їх корисні, якщо зберігають помірність, мають конструктивний характер.
Кожен із нас буває чимось незадоволений. Неможливо нескінченно тримати невдоволення чи образу всередині. Ця емоція вимагає виходу і може розраховувати на живий відгук.
Наприклад, скарга на токсичні відносини всередині робочого колективу, на погано налагоджену систему комунікацій чи інші дратівливі чинники змусить керівництво дивитися на проблему серйозно. Особливо якщо у скаржника знайдуться прихильники.
Більше того, людина вже не сприйматиметься як скиглій, навпаки, стане героєм-революціонером, який діє в спільних інтересах.
Простіше кажучи, скарга може бути законною та обґрунтованою. У такому разі її не можна приховувати. Вчасно висловлені скарги намагаються вирішувати проблеми у міру їх надходження.
Це перешкоджає накопиченню непорозуміння, пом'якшує образи, робить стосунки здоровішими. Зрештою, скаржачись, людина відкривається для пошуку компромісів.
Як зрозуміти, що ти надто багато скаржиться
Людина зазвичай не усвідомлює, що перетворює будь-яке спілкування на потік скарг і невдоволення всім навколо. Це впливає на особисте благополуччя.
З одного боку, змушує бачити світ у темних тонах. З іншого боку, відштовхує оточуючих, у яких достатньо і своїх проблем. Тому важливо помічати ознаки, що вказують на те, що ти надто драматизуєш. Насамперед варто звернути увагу на загальне тло, яке залишається після розмови з тобою.
Стурбовані, занепокоєні чи втомлені очі співрозмовника є поганим показником. Можливо, ти отруюєш не лише своє, а й чуже життя.
Якщо не змінити підхід, рано чи пізно спілкування припиниться зовсім. Можливо, деякі з друзів та родичів уже помітно віддалилися, хоча видимої причини немає.
Нікого не ображав, не затримуєш запозичені гроші. Проте розмови складаються з односкладових фраз, а співрозмовники виглядають відстороненими. Так проявляється втома, спроба сховатись від твоїх скарг.
Варто також дивитися всередину, оцінювати моральний стан. Схильність скаржитися робить із тебе песиміста, який зовсім не цінує те, що має. Невдячність закриває багато дверей, приховує можливості та перекреслює перспективи.
Таке відбувається, коли проблеми лише обговорюються, але жодних дій не робиться. Здається, що з всеосяжного мороку немає виходу, відбувається «передбачення, що самовиконується».
Зрештою, найочевидніша ознака — коли оточуючі прямо говорять, що ти надто багато скаржиться. Це викликає різку реакцію, адже замість співчуття та розуміння тобі пропонують щось зовсім інше.
Як взяти себе в руки
Щоб відмовитися від зайвих скарг, потрібна якась заміна. Це має виражатися у думках, словах та діях. Якщо проблема є реальною, слід сфокусувати увагу на варіантах її вирішення.
Заміни бажання отримати співчуття на пошук поради. Вислови думку та опиши дії, які збираєшся вчинити. Люди люблять рекомендувати, і в цьому вони вже точно не відмовлять. Запускай у темряву сонячне світло. Напевно, твоє життя складається не з одних розчарувань і провалів.
Бувають і позитивні моменти — згадуй про них частіше та твори нові приводи. Концентрація на своїх сильних сторонах підвищує самооцінку. Є речі, які виходять добре, отже, ти не невдаха. Обмежити приплив негативу із зовнішнього боку.
Можливо, ти і сам є жертвою скаржника, тому перейняв звичку, скопіював образ думки і не розумієш, як перетворився на не найприємнішу людину. Шукай натхнення – тут немає універсальних прикладів.
Одному достатньо бувати на природі, інший знаходить моральне піднесення у мистецтві, третій перемагає негатив за допомогою спорту. Тобі теж знайдеться відповідний спосіб. Можна підійти з іншого боку. Формулюй скарги заздалегідь, прагнучи стислості та одночасно ємності.
Більша частина їх просто відпаде, оскільки вони виявляться чимось несуттєвим або зовсім надуманим. Знайди джерело задоволення та радості у своєму житті, тоді для скарг не залишиться часу. Вся увага перейде на куди більш позитивні речі.
Комментарии Оставить комментарий