Цитаты великих
Опрос посетителей
3 типи колег, які постійно скаржаться, і як поводитися з ними
27.09.2024 — Карьерагроші Заробляй
крипту
Працюючи в офісі, ти постійно контактуєш зі своїми колегами. Причому далеко не з усіма з них твоя взаємодія буде легкою та комфортною. На твоєму життєвому та кар'єрному шляху, напевно, досить часто зустрічаються люди, які люблять скаржитися.
Обережно: 18+!
У Telegram-каналі MEN’S CULT ділиться перевіреною інформацією про секс, стосунки та красиві картинки.
Приєднуйтесь!
Дехто робить це акуратно і лише з вагомих приводів, а хтось скаржиться на все і всіх поспіль: на начальство, компанію, робочі обов'язки, клієнтів і навіть на якісь особисті теми. Зрозуміло, це може ставити тебе в незручне становище.
З одного боку, ти відчуваєш, що від тебе потрібне співчуття, порада чи просто моральна підтримка. З іншого боку, ти не хочеш приєднуватися до такої розмови, вислуховувати потік негативних думок і відволікатися від виконання своїх обов'язків.
Причому в деяких ситуаціях навіть твої щирі спроби допомогти колезі можуть обернутися проти тебе: зіпсувати стосунки між вами або зробити легкою мішенню для подальших маніпуляцій. Якщо ти не знаєш, що робити, коли колега висловлює тобі скарги, то ця стаття якраз для тебе.
Перше, що тобі необхідно, — визначити, до якого типу скаржників належить людина. Щойно висновки буде зроблено, ти зможеш побудувати стратегію взаємодії з ним, спираючись на поради нижче.
Люди, які шукають когось, щоб виговоритись
З кожним із нас відбуваються події, які викликають злість, почуття несправедливості, розчарування чи образу. Оскільки велику частину часу ти і твої колеги проводите на роботі, не дивно, що часом вам хочеться виговоритись.
Кожен з вас може опинитися на місці людини, яка бажає бути почутою. Але є люди, які зловживають чужою добротою і готові весь час присвячувати розповіді про те, як їм не пощастило у житті.
Розпізнати таких дуже просто: у них постійно щось трапляється. Звичайно ж, усі їхні проблеми в більшості випадків — лише привід для того, щоб вилити душу.
Неважливо, наскільки великі чи, навпаки, дрібні неприємності з ними трапляються — вони не проґавлять можливість висловитися, виплеснути якісь емоції чи вимагати поради, якою згодом вони не скористаються.
Адже якщо така людина вирішить свою проблему, причин для скарг не буде. У тебе може виникнути справедливе питання, навіщо люди так чинять.
Мотивів подібної поведінки безліч, але найпоширеніші — це бажання відчути себе важливим та потрібним, привернення уваги, відсутність у особистому житті людини людей, які б сприймали її проблеми серйозно.
Крім того, постійні скарги для деяких – це свого роду ритуал, після якого люди відчувають полегшення та заспокоюються. Чого не скажеш про тих, кому доводиться вислуховувати цей потік негативу.
Як поводитися
Якщо твій колега не зловживає твоїм часом та увагою, то не відштовхуй його. Дозволь йому виговоритися та поділитися своїми почуттями.
Головне, що від тебе вимагається: бути терплячим і наскільки можна не переривати його. Людина отримає шанс виплеснути свої думки, страхи та емоції і, може, навіть отримає від тебе якусь цінну пораду.
Якщо ж скарги колеги стали рутиною, і жодні спроби допомогти йому не працюють, то він або відкидає допомогу, або каже, що твої поради не працюють, важливо окреслити кордони у спілкуванні. Можна акуратно загострити увагу колеги на тому, що він не хоче вирішувати проблему і ти не знаєш, чим ще можеш допомогти йому.
Наголоси, що будь-яку проблему можна вирішити, але для цього потрібні активні дії, а звичайні розмови ніяк не вплинуть на його стан справ. Незабаром людина зрозуміє, що ти не залучаєшся емоційно до її розповідей і знайде собі іншого слухача.
Люди, які хочуть, щоби за них виконали роботу
Є люди, які буквально змушують оточуючих виконувати всю роботу за них. І роблять вони це майстерно: морально тиснуть на колег, постійно скаржачись і всіляко наголошуючи на своїй безпорадності.
Такий підхід дозволяє їм перекладати відповідальність на інших людей, при цьому їм не потрібно когось просити про послугу чи позику. Зазвичай людина сама береться за їхню роботу, аби припинити потік скарг.
Розпізнати цей тип скаржників досить просто: вони не заспокоюються доти, доки ти не вирішиш їхню проблему. Їхні скарги гальмують весь колектив і часто є наслідком їхнього непрофесіоналізму чи небажання включатися в роботу.
Як поводитися
Єдиний спосіб перестати бути тим колегою, на якого зливають потік негативних емоцій, це показати свій характер.
Звичайно, здається, що простіше відразу зупинити людину і зробити за неї щось, щоб вона нарешті відстала. Але в такому разі він провертатиме цю схему раз-по-раз.
Навчися говорити, що ти нічим не можеш допомогти, і в тебе також висока завантаженість. Або можеш зробити так само і почати висловлювати свої скарги - будь впевнений, маніпулятор швидко дасть тобі спокій.
Люди, які потребують твоєї допомоги
Деякі люди не можуть або не хочуть прямо просити тебе про допомогу, тому воліють скаржитися і чекати, доки ти сам запропонуєш їм сприяння. Їм просто ніяково чи соромно відкрито говорити про те, що в них щось не виходить, вони можуть боятися, що ти відмовиш їм у їхньому проханні.
По суті, це найнешкідливіші з усіх типів скаржників. Вони будуть щиро вдячні тобі за допомогу, постараються зайвий раз не турбувати тебе, нададуть послугу у відповідь у той момент, коли ти їх про це попросиш.
Як розпізнати, що перед тобою саме така людина? Вони скаржаться не так часто і лише з вагомих причин. Напевно, в моменти їхнього монологу ти й сам розумієш, що їм не впоратися без твоєї чи чиєїсь ще допомоги.
Як поводитися
Постарайся зробити вашу взаємодію максимально відкритою. Дай зрозуміти колезі, що він може звертатися до тебе за допомогою, але при цьому краще починати не зі скарг, а одразу говорити, чим ти можеш бути корисним.
Так ви обидва заощадите один одному час, енергію та інші ресурси та зробите ваше спілкування продуктивним.
Комментарии Оставить комментарий